måndag 30 juli 2012

Hemma igen ....

.... efter en härlig vecka i ett varmt och soligt Italien. Vi har haft det underbart med mycket bad och sol samt promenader. Maken och jag var duktiga och tog morgonpromenad i snabb takt så gott som varje morgon, men lika skönt som det är att åka bort lika härligt är det att få komma hem. "Borta bra men hemma bäst"! Och, hur tokigt det än låter så har jag faktiskt saknat arbetet i min trädgård.

När jag tog mig en snabb runda runt igår för att kolla in hur det stod till i trädgården upptäckte jag att det nog under veckan hunnit växa ifrån mig lite! Det väller och sväller i de flesta rabatter så idag står det gräsklippning och ansning på att göra listan. Hoppas bara att regnet håller sig borta!

Fann till min stora glädje att mina Dahlior har börjat blomma så nu blir det att fylla vaserna med dessa skönheter.

Alanna Clair Obscur och Chat Noir

My Love

Jeanne d'Arc

Ha en go' dag alla ni rara!

Kram Inna

1 kommentar:

  1. Wow, vilka häftiga dahlior du har!

    Svar på din fråga: nej jag har inget macroobjektiv. Jag har zoomat in ganska mycket = ju mer zoom dess kortare skärpedjup. Tror jag hade ett ganska lågt bländartal dessutom.

    Ha det gott!
    /Ruben

    SvaraRadera

Tack för att du tittade in och välkommen åter!